24 kwietnia 2018

577. Jak Organizuje posiłki do pracy/szkoły. ( wegańskie menu )

Hej.
Wstawiając zdjęcia jadłospisów na różne grupy, często spotykam się z komentarzami że: zajmuje mi to wieki, że ktoś nie ma czasu... Mimo wszystko zawsze ale to zawsze takie zdjęcia mają największe powodzenie i wzbudzają zachwyt.
Dziś postanowiłam Wam napisać jak organizuję swoje posiłki i jak to wygląda czasowo, oraz opiszę co jest na zdjęciach.

Zacznę od początku.
Rano daję sobie 20 minut, na zrobienie śniadania, kawy i wypełnienia lunchboks'ów, ah i zdjęcie ! :)
I zawszę się mieszczę w tym czasie, pamiętajcie że ja mam tyle samo czasu rano co każdy inny...
Jeżeli w jadłospisie znajduję się typowe posiłki obiadowe i są do ogrzania przygotowuję je dzień wcześniej, ale są w lodówce w innej formię niż widzicie na zdjęciu, wszystko co mam w lodówce ma swoje pudełko: wecie np: makaron / kasza / ryż... w jednym, tempeh / soczewica / tofu ... w innym, w kolejnym: sosy/ leczo/ warzywa z pary itp itd... Rano wyjmuję wszystko pudełka i przekładam porcję do pudełka które zabieram do pracy. Dzięki temu mogę jeść 3 dni makaron ale w całkowicie innej formie.

I zdjęcie:
*Śniadanie: chleb żytni, pasta paprykowa, ogórek, pomidor, konopia, sól ziołowa. Jedna słodka kulka mocy i kawa na roślinnym mleku.
**II Śniadanie: owoce: pół mango, jabłko, mrożone maliny, kokosowa czekoladka, kulka mocy.
Obiad: makaron w sosie pomidorowym z pieczarkami, tempeh smażony w wędzonym przyprawach, awokado posypane płatkami konopi.

*Kanapki jem zawsze na ciepło, więc w tym czasie co pieczywo jest w tosterze ja wstawiam wodę na kawę i mleko do podgrzania.
** Owoce kroje rano.

W tym dniu nie musiałam mieć obiadu, ponieważ szłam z przyjaciółką na późny obiad.
Śniadanie: bagietka kukurydziana, pasta z tofu, pasta z groszku, awokado, biały pieprz i sok z cytryny, liście i pomidorki. Latte.
*II Śniadanie: Trzy wafle ryżowe w 70% czekoladzie bez dodatku cukru, prażone migdały, banan.

*Wafle ryżowe w czekoladzie.
Składniki:
- Trzy wafle z brązowego ryżu
- 4 kostki czekolady

+ duża łyżka
+ nóż do rozsmarowania czekolady

Sposób przygotowania:
- Kostki czekolady połóż na łyżkę i trzymaj ją nad włączonym palnikiem. Czekolada topi się niecałą minute. 
- Płyną czekoladę wylej na wafel i rozsmaruj nożem.
- Wstaw na 5 minut do lodówki. 
Gotowe :) 



Na tym zdjęciu widzicie mój pełny jadłospis z któregoś dnia. 
Śniadanie: bagietka, pasta z groszku, awokado, biały pieprz, szpinak, papryka. Latte owsiana. 
II Śniadanie: banan i dwie czekoladki kokosowe. 
Obiad: kotleciki brokułowe, fasolka z groszkiem i kukurydzą, czarna soczewica.  
Kolacja: Pizzerinki i prażone migdały ( upieczone dzień wcześniej ) .


Śniadanie: tortille: szpinak, awokado, pomidorki, sos tatarki ( wegański ), płatki konopne, pasta z tofu, sól ziołowa.Latte na mleku sojowym.
*II Śniadanie: Jedna cała papaja, czekoladka kokosowa. Żurawina z nerkowcami.
Obiad: Kasza gryczana z pieczarkami i tofu w sosie pomidorowym, brokuł.

*Czekoladki mam w zamrażalce, robię je raz na miesiąc i kiedy mam ochotę to wyjmuję tyle ile będę chciała zejść.

Na tym zdjęcie nie ma śniadania bo nie miałam na nie ochoty o tej godzinie której wychodziłam z domu, więc wszystko zabrałam do pracy.
*Śniadanie: mleko sojowe do kawy, Czekoladowe brownie i do tego kila saszetek herbatki.
II Śniadanie: winogrona, banan z masłem orzechowym.
Obiad: Kluseczki z ziołami ( sama robiłam :) ) sos pieczarkowy na jogurcie sojowym.

*Wszystkie ciasta które piekę, zjadłam albo na śniadania albo na kolacje, dlatego na moich zdjęciach nie ma kolacji, jakoś muszę zjadać te wszystkie pyszności na które wstawiam Wam przepisy.

I ostatnie zdjęcie które chciałam Wam pokazać, jest odrobinę inne, bo ja codziennie nie jem kanapek na śniadanie, po prostu kanapki ładnie wyglądają na zdjęciach.
*Śniadanie: czekoladowy budyń chia, dmuchana jaglanka, mrożone owoce.
II Śniadanie: sałatka warzywna.
**Lunch: bób, chlebek bananowy, pomarańcza rodzynki z nerkowcami.

*Budyń przygotowuję dzień wcześniej, dodatki dodaję rano.
** Kiedy pisze Lunch to znaczy że w dany dzień nie mam zrobione obiadu i raczej go jeść nie będę.


Przepisy które pojawiły się na blogu i wspomniałam o nich pod zdjęciami.
* Czekoladowe Brownie <- Klik <- 
** Chlebek Bananowy <- Klik <-
***  Czekoladki Kokosowe <- Klik <-

Podsumowując, moje posiłki są proste, gotuję co 2-3 i nie zajmuję mi to więcej niż godzinę, słodkości piekę tylko w weekendy bo w tygodniu nie mam na to czasu.
Ah codziennie tego nie robię, mój grafik jest ruchowy, zdarza mi się że jestem w domu w ciągu dnia i wtedy biorę ze sobą tylko II Śniadanie bo obiad zjem w domu, a zdarza się że wychodzę o 7 rano i wracam o 22, wtedy mam pełny jadłospis ze sobą lub kupuje pełny jadłospis.

Pytanie: chcieli byście post jak wygląda i ile kosztuje " dzień " na gotowcach, na zdrowych gotowcach oczywiście? :)


Pat 

8 komentarzy:

  1. swietny post jak zawsze, duzo inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile razy w tygodniu cwiczysz? Jak wyglada Twój Trening?

    Twoj jadlospis jest super! Nie jestem vegan, ale staram sie jeść jak najwiecej roślinnych posiłków, zawsze inspirujesz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę o tym w Maju oddzielny post :)

      Usuń
  3. Ile tutaj dobroci. Pastę z groszku i kotleciki sama robiłaś? ;)
    Znajdę na blogu przepisy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasta jest z Lidla ( taka w słoiczku z zieloną etykietą ) a kotleciki: ugotowany rozdrobiony brokuł, papa z lnu mielonego, płatki drożdżowe, przyprawy. Wszystko wymieszane i pieczone w foremkach do babeczek 15 minut :)

      Usuń
    2. Dziękuję :)
      A podeślesz mi jeszcze link do tych ciasteczek? :)
      https://www.instagram.com/p/BZq_ZSmhsh-/?tagged=dietawega%C5%84ska

      Usuń
    3. https://bezbolesneusuwaniecukru.blogspot.co.uk/2017/09/babeczki-bez-pieczenia-kokosowe-z-masem.html o tu ;)

      Usuń
  4. Bardzo fajne i kolorowe lunch boxy :)

    OdpowiedzUsuń